Béatrice Radosa

Bohémská umělkyně, operní pěvkyně, tantrička (levé ruky), masérka a feministka.

Bohemian artist, opera singer, (left hand) tantric teacher, massage therapist and feminist. 
  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3970x

Béatrice Radosa

Súfismus není islám

Tak nějak jsem pochopila, že v minulém článku jsem mluvila příliš „abstraktně“ a zejména pro muslimy dosti nesrozumitelně. A tak jsem použila nyní metodu, jim velice dobře známou, prostě jasně dané body, kterým je jasně rozumět, a nemusí se u nich přemýšlet. Víte, vtipné je, že sami muslimové nevědí, jestli tedy súfi islám je, či není. Jedni tvrdí že ne, druzí, kteří vehementně chtějí v islámu hledat něco duchovního, samozřejmě tvrdí, že ano... Jaksi ale nesmíme zapomenout na jeden fakt, že ve spoustě zemích je právě těmi pravověrnými muslimy súfismus zakázán, a že po celá staletí byli súfisté, pokud se opravdu nehlídali v tom co říkají, aby nepobouřili muslimy, i zabíjeni. Proto jsem sestavila několik jasných extra přemýšlení nepotřebujících bodů, pokud možno s jasnými a nemnohoznačnými výrazy.

2.8.2011 v 13:49 | Karma: 24,46 | Přečteno: 4384x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Milujůů Araby

Tak jsem se dozvěděla, že svým odchodem od islámu urážím Araby. Tak prostě nevím, co si mám myslet. Ale opravdu se předem hrozně omlouvám, neměla jsem to vůbec v úmyslu a ještě k tomu Araby. Co by na to řekl můj synek – poloviční Arab. A tak jsem chvíli přemýšlela, jako čím jsem Araby urazila, a jestli jsem tak úplně stejně urazila třeba i arabské křesťany...

1.8.2011 v 12:00 | Karma: 24,14 | Přečteno: 3238x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Súfismus

Ráda bych dnes rozebrala už dlouho slibovaný súfismus. Víte, často jsou na opravdové súfi pokládány otázky, jak to, že nejsou muslimové, a přitom jsou súfi. Já osobně jsem byla súfi před islámem ( a nepopírám, že o to příšernější a nepochopitelnější je, proč jsem se i tak k islámu přidala). Súfi jsou ale i miliardy lidí čistého srdce, kteří v životě termín súfismus neslyšeli. Ani nepotřebují tento termín slyšet a znát, je to zbytečné.

31.7.2011 v 17:29 | Karma: 14,04 | Přečteno: 1956x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Bratři a sestry… to je tedy Alláhova láska…

Tak média konečně začaly obracet pozornost k hladomoru. Nic nového pod sluncem, jenže všichni se probouzí, až za minutu dvanáct. A tak zase zalepíme vše jednorázovou náplastí, nějaká pomoc dojde, pokud jí zrovna islamisti neblokují, zase zapomene, a budeme čekat, až vypukne další hladomor, a opět se probudíme na poslední chvíli.

28.7.2011 v 15:01 | Karma: 28,58 | Přečteno: 2529x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Opravdový respekt k druhému? … Nebo jenom póza

Je smutnou pravdou, že pro některé lidi, jsou slova jen prázdné významy, které říkají, protože si možná myslí, že to někdo chce slyšet. Ale vážně to co říkají, soudě dle jejich chování, určitě nemyslí. Já vždy ctím názory druhého, byť by se mi sebe víc příčili. Ctím je ale do té doby, než mi je někdo začne vnucovat a ohrožovat jimi můj život a životy ostatních.

14.6.2011 v 12:36 | Karma: 11,19 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Kouzlo slov

Svobodu si každý představuje jinak. Abych se přiznala, pro mě není na nic smutnější pohled, než na nesvobodnou bytost. Sama vím, že pokud nejsem svobodná, tak není něco v pořádku a žádá to změnu. Velice často tato změna si nežádá vlivy zvenku, ale zevnitř. I když to spolu navzájem souvisí a je to provázané. Někomu může dát vnější svoboda pocit svobody vnitřní. Někomu ale ne, u někoho to může být jen duševní stav. Jak se říká, i ve vězení člověk může být svobodný. Protože člověka nemůže v jeho osobní nekonečnosti a nespoutanosti ohrozit nějaká mříž či překážka, která je vlastně v našem iluzorním světě. Člověk, který je absolutně svobodný je takový, který si uvědomuje, že náš svět je jen iluze. Náš svět je jen odraz v zrcadle, a lidé okolo jsou také jenom jeho vlastní odraz.

6.4.2011 v 13:46 | Karma: 10,25 | Přečteno: 1728x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Integrace? Xenofobie?

Tak tato hesla mají Češi velice rádi... Jakmile se objeví nějaký přičmoudlý hošánek, nebo nažloutlá Asiatka, už z očí jim křičí „integrace, integrace!“ Přijde mi ale, že sami Češi, vůbec netuší, co to integrace je, a co vlastně sami v rámci toho slova od „cizáků“ požadují.

26.2.2011 v 15:01 | Karma: 11,00 | Přečteno: 2314x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Mysticismus

Toto téma budu nejspíše rozebírat i v dalších dílech, protože se jedná o téma mě blízké, poměrně rozsáhlé a dosti intimní. Tento díl bude takový všeobecnější.

4.2.2011 v 19:17 | Karma: 9,52 | Přečteno: 1554x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Sexualita

Toto téma nejspíše vyvolá trochu rozruch, nu což, i přes to napíši, co mám na srdci. Já osobně dnes v této oblasti vidím lidstvo nemocné. Lidé si myslí, zejména v západním světě, že už jsou vyléčeni, jenomže jim nedochází, že nic se nedá přeléčit, že vše se musí vyléčit od základu, najít původ nemoci. Když člověk přechodí chřipku, stejně se dříve či později zase vrátí. Na východě si zase myslí, že když strčí hlavu do písku, že to přestane existovat. Že když budou předstírat, že něco neexistuje, tak že to zmizí. Opak je ale bohužel pravdou. Čím víc se soustřeďují na to, aby to neexistovalo, tím více se to stává realitou.

25.1.2011 v 0:03 | Karma: 17,69 | Přečteno: 2879x | Diskuse| Společnost

Béatrice Radosa

Duše - Tělo - Život. Část třetí

Často se setkávám s dvěma skupinami lidí, ohledně náboženského vnímání. První skupina je – bez ohledu na vyznání – přesvědčena o jedinečnosti a nenahraditelnosti jejich duchovní cesty. Jsou přesvědčeni o tom, že jejich cesta je jediná ta dobrá a jedině ona obsahuje veškerou Pravdu. Pak je druhá skupina lidí. Ti věří v universálnost všech cest. Většinou z jejich úst můžete slyšet – že lidi mají na výběr v nespočetném množství cest, a všechny mohou být správné, pokud všechny mají stejný cíl – Boha.

2.1.2011 v 14:29 | Karma: 10,20 | Přečteno: 1443x | Diskuse| Osobní

Béatrice Radosa

Zamyšlení

Tak Vánoce nám klepou na dveře a na mě dopadá smutek. Ani ne tak z toho, co mě ještě všechno čeká udělat, jako zabalit dárky , připravit salát, ozdobit stromeček a vygruntovat, to jsou naopak aktivity, na které se docela těším a zpříjemní mi náladu. Spíše je mi smutno ze světa. Je mi smutno z lidí.

23.12.2010 v 12:51 | Karma: 12,17 | Přečteno: 1405x | Diskuse| Společnost

Béatrice Radosa

Duše - Tělo - Život. Část druhá.

Tak pokračuji v druhém dílu. Hned na začátku chci říct, že vše, co jsem psala v minulém díle a co napíši v tomto, je na základě poznatků díky mé životní cesty a tudíž jsou to čistě mé názory a úvahy a zkušenosti. Můj pohled na svět. Takže pokud někdo věří v lidské softwary, tak asi tento článek moc pro něj nebude, a také to naprosto respektuji.

3.12.2010 v 20:43 | Karma: 9,77 | Přečteno: 1137x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Duše – Tělo – Život. Část první.

Dnes bych chtěla rozpitvat prapodstatu člověka. Termíny, duše, tělo, život jsou samozřejmě všem známé, já se chci ale nad nimi zamyslet, protože v různých kulturách, kultech a společenstvích mohou tyto pojmy být vnímány trochu jinak. Chci se na to podívat čistě z mého pohledu, reflektovat mé názory a mé úvahy.

30.11.2010 v 21:52 | Karma: 12,50 | Přečteno: 1520x | Diskuse| Ostatní