Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M43a26r32c18e65l 56B40u75r29k33e35r29t 5864393585270

Obhajovanie Koránu, ktorý nabáda na vraždenie, by malo byť trestné

http://marcelburkert.blog.idnes.cz/c/485796/obhajovanie-koranu-ktory-nabada-na-vrazdenie-by-malo-byt-trestne.html

Imámom: Odsúdiť teroristické útoky bez odsúdenia ich motivácie ječisté pokrytectvo

 

https://dennikn.sk/blog/odsudit-teroristicke-utoky-bez-odsudenia-zdroja-ich-motivacie-je-ciste-pokrytectvo/

0/0
5.12.2015 23:43

J87a93r10a 83R96a57n77k 1181766559411

Hlavne, ze jste tak silna osobnost, ze se nenechate zlakat, ani zadnym muzem:-) Nejdrive jste konvertovala k islamu a blouznila zde asi dva roky a my se s Vami snazili trpelive vysvetlovat, pak najednou rozvod, dite zmizelo a jela jste slavit svobodu a tantrickou lasku do Indie, takze ted uz jen Bollywood:-P

0/−2
5.12.2015 4:02

A93d78a43m 56K83a13r83a39b53a 9411547235848

Možná vás mate to, že napr. v případě křesťanství lze rozeznat samotné náboženství jakožto soubor etických zásad, moralniho kodexu a mytologie (a pro tuto chvili nerozlisujme směry křesťanství), dál lze rozeznat institucionální zrízení např. římskokatolické cirkve příp. koptské katol.cirkve ad. a nakonec můžete identifikovat i státní zřízení Vatikanu založené na teoretických principech. To ovsem v případě Islámu neni tak jednoduché odlišit, neboť v tomto případě se obě roviny "víry" a "instituce" mnohem více prolínají. Islám vnímám jako soubor náboženských "pravidel" a mýtů ad., islamismus pak jako ideologiii ryze politickou vycházející z Islámu, vyžadující aplikování práva sharia atd atd. Nerozlisoval bych mezi temito pojmy na zaklade "míry" jak moc se do toho který muslim "opře". Je ale pravda, že Islám bez islamismu není Islam.

0/0
4.12.2015 19:23

A81d80a53m 21K59a17r68a75b14a 9491507135668

Za preklepy pardon, na mobilu se to blbě píše :-)

0/0
4.12.2015 19:25

M25i67l35o48š 76D76v71o76ř95á28č45e30k 2515898430974

Bez hrani si se slovy islam, islamismus a podobne. Jak pravite, maji v tom chlaci a divky ruzneho stari obhajujici islam pekny 'hokej'. Uz jenom z proste logiky. Ovsem kam s vyrokovou logikou na 'absolventa humanitniho studia'. Takze karma.

+6/−1
4.12.2015 18:29

J13o14s12e22f 29Š39p84e96r70l 2497117503908

Proč celosvětově zakazovat islám ? Takhle bláhový nemůže být nikdo, stačí ho postavit mimo zákon v civilizovaných zemích, kde islám ještě není dominantní. Pro začátek nám stačí naše Evropa.

A jasným způsobem je třeba islámu ukázat, že i my máme silnou víru v naši věc, nikoliv, že ohneme hřbet před každým turbanem, který je naočkovaný, že je nám nadřazený. Co si budeme nalhávat, v tom mají pravdu, oni k nám nemají respekt, a když se na tu šaškárnu jménem Evropa podíváme z venku, tak jim musíme přijít fakt směšní.

+11/−2
4.12.2015 17:50
Foto

O53l74d76ř41i26c77h 44M61a75z69a77l 3263659462607

Zatím stále čekám, až někdo vymyslí ten zázračný recept, jak celosvětově zakázat islám. Můžete stokrát opakovat, že považujete islám za čisté zlo, ale obávám se, že většině muslimů to bude úplně jedno.

+9/−2
4.12.2015 14:31

M12a31r26t19i64n 71K11o37n31v73i81č27k95a 4855471359840

Nemusíte ho zakazovat, ale musíte ho demaskovat - kritizovat - znevažovat - atd. 

Bigotní křesťanství "barokního" typu taky nikdo nezakázal. Jen už z něho má každý srandu...

+11/−3
4.12.2015 14:37
Foto

O27l11d29ř86i28c51h 16M37a66z37a35l 3863469742687

Neustálým dehonestováním a negací dosáhnete akorát toho, že proti sobě těch muslimů poštvete co nejvíc. Nebo si myslíte, že když tu zakážeme islám, tak to zůstane bez odpovědi?

Kromě toho se domnívám, že třeba v takovém Polsku nebo Latinské Americe z bigotního křesťanství až takovou srandu nemají...

+5/−5
4.12.2015 14:55

K36a62r80e60l 84V39o49h62n31o11u94t 4248299900967

A jakou odpověď máme čekat? Čeho se bojíte?

Jak jinak chcete bojovat s ideologií, než odhalením její podstaty? Druhá možnost je totiž podstatně horší - vybití všech, kteří té ideologii věří. Touhle cestou snad nikdy jít nebudeme muset.

+9/−1
4.12.2015 15:01

M36a89r51t75i95n 78K28o18n95v93i58č80k38a 4835641629620

Děkuji.

+2/−1
4.12.2015 15:07

J46o28s45e44f 11C17h85l32o95u10b34a 3718970604

Kocáb, to je další takový, co se nechce moc stavět proti muslimům,protože by je to mohlo ranit a rozzlobit. Takže budeme držet hubu a počkáme, až jich bude dost na to, aby z nás demokraticky, ve volbách, udělali otroky. Děkuji vám a vám podobným přizdisr...

+6/−1
4.12.2015 18:21

J19a10r75a 85R59a89n66k 1561596409671

Pane Konvicko, Vy jste byl uz demaskovan, nebylo by lepsi se diskusi na nejaky cas vzdat?:-/

0/−5
5.12.2015 4:03

M32a79r55t55i83n 10K68o64n75v77i83č89k88a 4505671559750

???

0/0
5.12.2015 13:40

K71a16r29e57l 86V93o81h94n78o92u97t 4158129150597

Islám zakázat nelze. Lze odhalit jeho pravou podstatu, stejně jako se to udělalo u nacismu (a nepovedlo se to zcela udělat u komunismu).

Lze zakázat jeho šíření. I když si nejsem úplně jistý, jestli je to správná strategie. Šíření komunismu je také zakázané. A komunisti jsou v parlamentu. Na druhou stranu myšlenky komunismu se opravdu moc nešíří - o té ideologii například mladí nemají ani šajnu, a to ani ti, kteří komunisty ve své bláhovosti volí.

Ono i nacistům bylo úplně jedno, že nacismus jiní považovali za zlo. To není argument pro to, aby se s tím nic nedělalo.

+7/−1
4.12.2015 14:54
Foto

O23l64d54ř61i11c31h 36M44a57z92a23l 3693299582177

Zakazovat šíření myšlenek je neefektivní, a kromě toho také zneužitelné. Pokud je v nějaké zemi islám základem kultury, tak co s tím chcete dělat? Přesadit někam demokracii násilím ničemu nepomohlo. A i když vy třeba vidíte v islámu zlo, tak muslimové nemají důvod ho tak vidět. Pro ně je to řád, který tmelí jejich společnost.

Problém je v tom, co chcete proti islámu dělat? Vést válku proti všem muslimům? A co potom? Nějaká nová éra kolonialismu? Nacismus byl poražen, jelikož neměl zase až tak dlouhou tradici a Němci se jej po válce ve většině zřekli. Islám ale tímto způsobem neporazíte.

+2/−1
4.12.2015 15:01

M39a83r28t59i36n 12K53o73n49v84i76č61k85a 4945651589260

"Pokud je v nějaké zemi islám základem kultury, tak co s tím chcete dělat? " 

V které? Vy si to strašně plete, na světě totiž neexistuje jediná země, které by islám nebyl vnucen. A obhajobou toho vnucení se ty lidi tam snažíte udržet v mentálním otroctví.

+8/−4
4.12.2015 15:09
Foto

O64l29d45ř37i49c46h 29M40a23z23a15l 3863669452747

A křesťanství se podle vás šířilo láskou a dobrým slovem? Tak naivní snad nejste. Trvalo staletí než jsme se z něho vymanili a byl to násilný a bolestivý proces. Nemám tudíž iluze, že "osvobození" od islámu bude snadné a jednoduše proveditelné. Společnost se nedá změnit přes noc.

+4/−6
4.12.2015 15:30

K64a94r74e47l 77V10o60h85n73o79u76t 4108259360697

Takže mám doma strpět islamizaci jenom proto, že si Mazal myslí, že změna v islámu nastane až za dlouho?

Sorry, ale takhle ne. Je mi úplně putna, kdy by měl islám s tou změnou přijít. Nehodlám na ni čekat.

+6/−2
4.12.2015 15:38
Foto

O85l41d38ř93i34c91h 19M70a20z52a14l 3463319242857

A co uděláte? Komunisté také nedokázali změnit společnost, takže pochybuji, že vy změníte muslimy. A obávám se, že kdy přijde změna v islámské společnosti, o tom nerozhoduje ani Mazal ani Vohnout, ta bude muset přijít od nich. My se můžeme maximálně snažit kultivovat vlastní demokracii a jít příkladem.

+3/−3
4.12.2015 16:20

K38a74r29e81l 85V47o26h65n96o40u90t 4498679360337

Bohatě mi postačí, když nebudou moci měnit oni mě. Právě proto, že jejich pojetí života nemá s demokracií vůbec nic společného.

+1/0
7.12.2015 9:55

M20a58r54t81i83n 21K62o74n35v13i53č51k70a 4115561859740

To chcete Vy, aby to bylo hned, jednoduché, a bez bolesti. 

Já říkám: "I cesta dlouhá 1000 mil začíná prvním krokem":

+3/−1
4.12.2015 15:39
Foto

O56l98d59ř94i23c77h 19M14a87z11a47l 3533669642847

Ale jen vykročte. Mě jen zkrátka zajímá, kudy ta vaše cesta povede. Pokud se hlásá, že islám=nacismus, tak nějak pochybuji, že takováhle rétorika bude pro muslimy nějak atraktivní.

+3/−4
4.12.2015 16:22

K60a60r97e31l 61V20o60h21n12o70u75t 4408259450697

Takže jim máme říkat, že ta jejich ideologie je svinstvo, nějakým pro ně atraktivním způsobem?

+1/0
7.12.2015 9:56

V78i32k82t90o89r 71S23o55u10č54e66k 5796465668948

Křesťanství se šířilo slovem a těm lidem se říkalo misionáři (Např. sv. Cyril a sv. Metoděj, sv. Patrik, atd). Nenásilnou cestou odstranili zaostalé a škodlivé kulty. Mnozí z nich i s nasazením vlastního života.

Druhým moderním nenáboženským způsobem byl imperialismus, tím se také šířila Evropská kultura (např. Indie).

+5/−2
4.12.2015 16:06
Foto

R20a50d52e91k 53P48o49l46i34c62k54ý 6371823641964

Na světě není jediná země, která by k současnému stavu hranic a k současnému politickému uspořádání došla bez násilí

Většina náboženství včetně křesťanství se šířila i donucováním. Komkrétně u křes´tanství se nejedná jen o nucení k víře v koloniích, ale i o násilné vnucování víry v Evropě kde šlechta vynucovala určitou víru i u poddaných.

+2/−2
4.12.2015 16:33
Foto

I41v49o 34P64e28t55e63r94k50a 4396605167419

Ano, to je (skoro) pravda (nejsem si 100% jistý tou generalizací "není jediná země"). Proto si važme toho, co nám přineslo osvícenství a následný historický vývoj, a braňme se znovuzavádění těchto středověkých zvyklostí.

+2/0
4.12.2015 17:17
Foto

R51a24d52e65k 11P61o28l82i85c76k95ý 6321543691384

Jistě buďme rádi, že máme svobodu vyznání a další svobody.

A svobodně odmítněme pokud někdo u nás bude chtít zákony měnit a potrestejme v souladu se zákony ty, kteří se o to pokusí násilím.

Ale je nesmysl bojovat za naše svobody tím, že některé (např. svobodu vyznání) omezíme a je nesmysl bojovat za "naše hodnoty" pokud je zbavíme základu mezi které patří i pomoc potřebným,presumpce neviny a odmítání principu kolektivní viny

0/−5
4.12.2015 17:22
Foto

I63v16o 16P25e23t59e30r12k61a 4906125107689

Některé ideologie jsou i v demokratických zemích zakázány zákonem - například Nacismus. Přinejmenším některé odnože Islámu by měly být zakázány ze stejného důvodu, kvůli kterému je zakázaný Nacismus - například Wahhábismus. Důvodem, proč není možné Wahhábismus zakázat je, že je to ideologie "kamarádů" ze Saúdské Arábie.

+2/0
4.12.2015 20:50

I21v90o 85S21p96á34l92e68n61ý 5910193100778

Takové postupy jsou pro demokracii velmi nebezpečné. Nezakážete totiž ideologii, protože ta nemá ostré hranice. Zakážete svobodu slova pro jednotlivé kulturní prvky a ideje, které ona ideologie propojovala. Nakonec bojujete proti mýtu, který neznáte. To vede až k naprosté ztrátě kontroly nad obsahem takového zákazu. Schválně si vyhledejte obsah termínu semitizace a porovnejte ho s dnešní definicí antisemitismu. Nedávno byl stíhán skautský vedoucí za symbol bílé protěže na černém pozadí. Podle znalce jasný symbol nacismu, má na to neveřejném seznamu symbolů. Praktický význam takového plastického zákazu je pak jasný, umožňuje obcházet platné právo a prosazovat neveřejnou politiku umlčováním skrze strach z obvinění.

0/0
16.1.2016 22:43
Foto

M30i44c27h79a93l 88G91r57e87š35l25i11k 9851386882336

Ono to je komplikovanejšie. Zdá sa, že islam sa najviac šíril v období, kedy bol najtolerantnejší. Svojho času mal obrovský potenciál. Ak by prevzal antickú filozofiu ( v tomto prípade mám na mysli doslova spôsob myslenia), zrejme by Európu dobyl.

Lenže niekedy v 14. storočí moslimská spoločnosť ustrnula, flexibilnejší kresťania začali získavať  rýchlo náskok vo všetkých oblastiach.

To o vnucovaní islamu je asi Váš omyl... vyvrátiť sa to dá s pomocou Turkov a ďalších národov.

+1/0
4.12.2015 20:24

M50a64r42t50i36n 95K74o79n71v39i84č17k45a 4535151389940

"...islam sa najviac šíril v období, kedy bol najtolerantnejší...." 

Revizionistická lež. Nejrychleji se šířil v 1. století po mohamedovi, a to byl naopak nejkrvavější.

+3/−1
4.12.2015 22:52
Foto

M78i42c50h17a71l 97G54r22e42š94l89i10k 9821176102526

Pletiete si arabskú expanziu so šírením islamu. Islam sa šíril oveľa pomalšie. Napr. v čase príchodu križiakov do Svätej zeme mohli tvoriť kresťania polovicu obyvateľstva.  Ďalšiu veľkú časť tvorili šiíti. Ale vládli tam seldžckí Turci, ktorí boli sunniti. Aj to uľahčilo križiakom postup. A to sa bavíme o prelome 11. a 12. storočia.

Šírenie islamu na dobytých územiach bolo nenásilné. Násiné šírenie si jednoducho s pragmatických dôvodov nemohli dovoliť. Ostatne rovnako sa na dobytých územiach chovali aj križiaci, ale u nich zase násilné šírenie kresťanstva zakazovalo aj kánonické právo.

0/0
5.12.2015 13:33

K14a29r51e81l 13V13o50h72n86o93u86t 4538479510587

Islamoklast, který by měl za cíl vymýtit islám na celém světě, je hodně ambiciózní islamoklast - o tom sní jen největší vizionáři a mně osobně to přijde za mého života jako nereálné. Je jasné, že tam, kde islám zakořenil, bude hodně těžké ho vymýtit. O metodách, jak to tam udělat, je předčasné mluvit. Zatím nám vlk škrábe na dveře - to je nutné řešit nejdříve.

Jak islamoklasti chtějí bojovat? Vždyť se to i v této diskusi objevilo několikrát! Především slovem - je třeba islám vysvléci z jeho hábitu.

+1/0
4.12.2015 15:23

M40a46r68t45i31n 26K35o94n51v98i54č45k95a 4915711709850

Není špatné mít velké ambice. Ovšem je špatné být zklamán, když se nevyplní ve své úplnosti... ;-)

+1/−1
4.12.2015 15:27

K80a87r92e71l 11V34o54h15n54o55u30t 4288609120637

Jsem pragmatik. Nejprve toho vlka, a pak se uvidí, jak na medvěda.

0/0
4.12.2015 15:30

K12a58r31e64l 60V90o74h56n61o30u96t 4458179210777

Ne, že by nějak vadilo tomu medvědovi strpčovat život už teď.

+2/0
4.12.2015 15:31

R11o11b23e97r59t 75H49o33r84á40č23e88k 5112966746915

Je to sice blbost, ale věřím, že nejste schopna rozlišit islám od islamismu.

+3/−8
4.12.2015 14:21

M87a95r94t24i41n 40K80o95n39v28i66č95k35a 4935231759140

A vy ano?

+4/−2
4.12.2015 14:21

R52o42b31e68r83t 62H39o26r28á17č74e59k 5922106636735

Ano, jistě a dokážete to i vy. Pokud dokážete odlišit náboženství a politickou ideologii, tak máte vyhráno. R^

+3/−3
4.12.2015 14:31

K33a11r31e74l 79V96o14h71n93o40u62t 4498549190197

Ono to není zas tak snadné. Mnou zmiňovaný Bill Warner šel tak daleko, že má rozdělené verše Koránu na politický a nepolitický islám. Nevím, jak to dělal. On když Mohamed ten islám zakládal, tak vcelku kašlal na to, jestli je něco politika, nebo ne. Je to hodně propojené a propletené.

V každém případě na islámu toho moc není hezkého ani v jeho nepolitické části. Je to všechno o ovládání lidí. Prostor pro svobodu je v islámu naprosto minimální.

+3/−2
4.12.2015 14:39

R36o70b56e78r38t 89H39o58r78á76č16e65k 5802866956745

Máte pravdu, ale z praktického hlediska to lze odlišit. Pokud je náboženství snaha o spojení s "vyšším" (religio) a politická ideologie je soubor základních politických postojů. Další dimenzí je radikální islamismus, který je schopen užít k prosazení své myšlenky násilí. Každé náboženství má svou politickou dimenzi, která se odráží v pohledu na "ideální společnost". Samo křesťanství má silnou politickou tradici a po dlouhá staletí byl považován za ideální stát ten postavený na křesťanství (např. De Civitas Dei). Např. každý správný křesťan sice musí odmítnout potrat, ale dosud je to v rovině jeho osobního postoje, "křesťanista" bude neúnavně bojovat, aby jeho osobní postoj byl beze zbytku aplikován v praxi a radikální "křesťanista" vystřílí potratovou kliniku. V praxi v západní Evropě existuje řada muslimů, kteří jsou socialisté, konzervativci, liberálové. Co s tím?

+2/−2
4.12.2015 14:59

K54a43r94e14l 28V42o77h98n80o47u89t 4158449170297

Martin Konvička napsal pár příkladů: modlitba 5x denně, dietní zvláštnosti, střežení žen, disciplína v mužstvu, odlišení od neislámské populace, raketová natalita. Co z toho je religio bez politiky? I u těch modliteb je možno dost snadno ukázat politický rozměr.

Rozdíl mezi tím křesťanistou, či radikálním křesťanistou  a islamistou je v tom, že křesťanista to chce šířit ze svého přesvědčení - pokud jsou v Bibli nějaké výzvy k tvrdším metodám při šíření křesťanství, je to dneska považováno za prakticky nerelevantní. Naproti tomu muslimovi to ukládá přímo Korán, a to velmi explicitně a dokonce i popisuje metody, jak to dělat. Nutno říct, že velmi účinné a totalitní metody, které jsou ve světě také běžně uplatňovány.

Je rozdíl konat ve jménu nějaké ideologie a podle nějaké ideologie.

Muslimů, kteří z nějakého důvodu neuznávají islám jako celek, je mnoho. To ale o islámu samotném vůbec nic neříká.

+1/−1
4.12.2015 15:11
Foto

I17v90o 46P28e79t64e19r33k25a 4536335247199

Podstatou problému je, že křesťanství se podařilo od politiky odtrhnout díky vývoji v Evropě (včetně osvícenství). Otázka je, jestli toto je vůbec v Islámu možné, když vše je "neměnné boží poselství" a podle muslimů (čím ortodoxnější muslim, tím víc to platí) vše povinnou součástí života (včetně politických cílů).

+3/−1
4.12.2015 15:14

K98a20r18e95l 48V96o66h45n35o76u40t 4378889180887

Ještě bych doplnil jednu věc. Osvícenství přišlo ruku v ruce s ekonomickým rozmachem Evropy a Severní Ameriky. A teď si to srovnejte s Blízkým východem: ekonomický rozvoj od 60. let je tam raketový. Dneska tam leží řada extrémně bohatých zemí. Výsledek? Tamější režimy jsou podstatně tužší, než bývaly. Liberální myšlenky běžně končívají na popravištích.

+2/0
4.12.2015 15:28

Z32b55y32š38e71k 84H69l47i10n32k86a 3501393880703

U křesťanství bylo oddělení možné proto, že takové oddělení krále a Boha je už v samotném učení Ježíše. Ten dokonce jednou utekl, když z něj chtěli udělat krále. V případě islámu to možné není, aniž by došlo k popření části islámu.

+2/−1
4.12.2015 16:17
Foto

I88v19o 43P67e89t83e98r91k47a 4986805527759

Ano, proto i ve svém příspěvku píšu "jestli toto je vůbec v Islámu možné".

+1/0
4.12.2015 16:57
Foto

R63a57d20e89k 41P63o11l85i81c47k54ý 6711973861314

Přesto co tvrdíte mnoho muslimů (pravděpodobně většina) odděluje náboženství a světskou moc

0/−1
4.12.2015 17:01

Z55b19y18š94e55k 26H42l71i46n14k19a 3951833560503

Jakákoliv většina je mi naprosto ukradená, protože základní učení toto nijak neodděluje. Stačí tedy tu většinu seznámit s tím, co se píše v Korán, a také přestanou oddělovat.

Kromě toho, vaše bludy vyvrací průzkum veřejného mínění, podle kterého více než polovina muslimů v Evropě chce šaríju, do které nedělitelně patří i řízení světské moci.

0/−1
4.12.2015 18:44
Foto

I85v94o 31P22e37t20e89r32k48a 4536175327449

Ano, pamatuji si to z nového zákona: "Císaři co je císařovo."

0/0
4.12.2015 20:46



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.