Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

India calling

" Vem si zítra na sebe něco, co potom vyhodíš. Budeš celá mokrá a od barev." " A nebude mi venku zima?" " Neboj, to je tak zařízený po tisíce let, na Holi je vždycky krásné počásí. Zítra už chladno a pršet nebude." "No, ta Rashi je asi taky už z toho hinduismu celá pomatená." řekla jsme si v duchu... "Tak zítra se těším, jak budeme "play Holi", řekla Rashi při odchodu.

Druhýho dne ráno jsem se probudila do teplého prosluněného dne.  Oblékla jsem se do oblečení na vyhození, sedla do auta, a jelo se na párty. Dojeli jsme do domu kamaráda, který taky ve svém domě na zahradě zorganizoval jednu z miliard párty, které ten den po celé Indii probíhaly. Rozhlížela jsme se kolem.. Normální párty v indickým stylu, na kterých jsem už byla nesčetněkrát. Na jedné straně raut s jídlem, na druhé bar, místa k posezení, plac na tancování, dj a bolywoodská hudba.  Akorát že ještě navíc všude kolem mísy plné barev a bázenky uprostřed pro děti.... A taky na téhle párty bylo docela dost zápaďáků, asi proto vybrali tuhle, abych se necítila "osamocená". Dostala jsem sklenici, čehosi fakt dobrýho, sladkýho, mléčnýho a oříškovýho. Pili to i všichni ostatní, tak jsem si dopřála také. Po nějaké chvíli se přidávám k dívkám nalepeným na reprácích, a tančím s nima o sto šest. Rozhlédnu se kolem. V bazéncích jsou sice děti, ale i dospělí s nimi, pejsci... Voda je fialovo růžová... A zrovna na mě nějaký děcko taky vylilo kýbl vody a vysypalo asi kilo modré barvy. Začíná to dávat smysl. Tohle opravdu není slavit Holi "celebrate Holi", nýbrž hrát si Holi "play Holi". Přemýšlím co se mi chce dělat. Jít tancovat, nebo si sednout do trávy... Rozlédnu se do jednoho rohu, ten je plnej vegetících zápaďáku sedících na sluníčku v trávě. Nakonec nejlepší místěčko pro mě jsem našla na pohraní zápaďáků a Indů, kde jsme se sešli my "převaděči" mezi obouma světy. Pár Indů i pár zápaďáků. Byla to švanda.
Nakonec jsme se přes telefon spojili s přátelema z jiné párty... Teď to jen spojit i fyzicky po zemi. Kdo byl v Delhi, ví jak provoz a silnice tam vypadají. A že přejet z jedné strany města na druhou není žádná sranda. Nakonec sedíme v aute, v zadu se mnou sedí řidič, protože má zrovna důležitý filosofický hovor. Jeho paní se ujala řízení, a já jen udiveně po západovsku " ale vždyť přeci ona pila ten mléčnej shake taky" a Sameer mi na to odpoví " no vždyt to dneska pili úplně všichni. Teďka už chápeš co je Indie." Cítila jsem se štastná, milovala jsem vidět, jak se lidé jen tak zastaví v půlce silnice a mají spolu důležité hovory přes otevřená okýnka, když to domluví, pokračují dál v cestě. Milovala jsem sedícího řidiče vedle mě, s důlěžitým hovorem, kterýmu jsem nerozuměla, ale emoce jsme cítila. Nakonec se cesty rozdělily, pač já se Sameerem jsme dál pokračovali v cestě, zbytek se nakonec rozhodl se zapojit na jinou party... Sedím v rikše, uprostřed  dálnice, poloprázdné dálnice, což v  Indii opravdu nikdy nevidíte. Nesehnali jsme žádnej taxík, jen tenhle byl zrovna volnej... Těch pár aut kolem nás vždy minulo v sekundě, my si to jeli rychlostí 30km/h. Čas od času se přes dálnici přehnala skupinka slavících a hrajících si v ulicích, tak vždy nám přištědřili dalším politím vody a barvama. A já si říkala, musím s Čechama navázat spojení. Tenhle pocit musí poznat také.
Dojeli jsme tam,  párty v plném proudu. Já šla na procházku s paní domu a holkama z kuchyně. Ani už si nepamatuju za jakým účelem, ale vim že byla sranda.  Koupaly jsme se v nějaký fontánce, přidali se lidé i z okolních domů.
Pak už jen vím, že druhý den jsem vstávala brzo ráno, abych stihla let do Goa... Naložila se do vany, zjistila, že mám oholenou hlavu, a narychlo se sbalila. Letiště sice bylo pomalejší, lidé si povídali ještě víc než normálně, někdy i sami se sebou, občas i byli zaseklí a ztracený ve svých vlastních myšlenkách. Za to ale každý chápal, byl trpělivý... A do Goa jsme dorazili úplně v pořádku... to už je ale jiná část příběhu, na kterou se můžete těšit příště.

A tady video od týpka... Pro hodně teoretickou představu... Protože to se musí jednoduše prožít...

https://www.youtube.com/watch?v=3c3KgQ7CE4I

Autor: Béatrice Radosa | čtvrtek 16.4.2015 12:53 | karma článku: 13,90 | přečteno: 1212x
  • Další články autora

Béatrice Radosa

Když se na kadiboudu vrhnou těžkooděnci...

No, neříkejte mi, že po dobře provedené potřebě se vám vždycky neudělá líp. Znám dokonce paní, která na záchodě prozřela a uvěřila v Ježíše.

12.9.2016 v 11:54 | Karma: 29,97 | Přečteno: 1214x | Diskuse| Občanské aktivity

Béatrice Radosa

Nesmíme se nechat zastrašit islámem.

V jedné věci mají naši sluníčkoví lidé pravdu. Bohužel o tom ale nevědí. Jedná se o jejich strach z toho, aby náhodou Evropané neměli strach z tolika psychicky narušených muslimů v Evropě. Prý by z toho vzešla bezdůvodná nenávist.

8.9.2016 v 22:40 | Karma: 32,65 | Přečteno: 2098x | Diskuse| Občanské aktivity

Béatrice Radosa

Ješitové. Aneb i Turecko může názorově spojit.

Já osobně rok 2016 vnímám v mnoha ohledech jako zlomový. Je důležité, abychom si ujasnili jakým směrem budeme dál pokračovat. Stalo se toho tento rok neskutečně moc, a to jsme teprve v půlce.

18.7.2016 v 0:43 | Karma: 18,77 | Přečteno: 500x | Diskuse| Politika

Béatrice Radosa

Jsem slunko, a vynikám svojí logikou.

Je pro nás naprosto normální, že na letištích procházíme kontrolami, musíme splňovat mnoho bezpečnostních opatření, a předkládáme svoje doklady, i když se pohybujeme v rámci EU.

29.6.2016 v 12:38 | Karma: 28,58 | Přečteno: 1201x | Diskuse| Společnost

Béatrice Radosa

Už nemáme Blok proti islámu.

Já osobně, z uplynulých událostí ohledně Bloku proti islámu, mám značnou radost. Nechci rozebírat nějaké nesmyslné rozepři.

30.5.2016 v 15:07 | Karma: 37,02 | Přečteno: 2966x | Diskuse| Občanské aktivity

Béatrice Radosa

Bílý muž je vždycky parchant. „Asiat“ za své parchanství nemůže.

Když odhlédnu od hojně používaného „politicky korektního“ označení „asiat“, kdy touto generalizací a strachem specifikovat určitou skupinu lidí, zvláště třeba v případech různých znásilňovacích gangů,

13.4.2016 v 12:31 | Karma: 39,92 | Přečteno: 3387x | Diskuse| Společnost

Béatrice Radosa

Hanča a Tonča. Záleží i na našem stanovisku k nim.

Celou dobu jsem se ke kauze Hanky a Tonči nevyjadřovala, protože kolem toho byla taková show, že jsem necítila potřebu si i já přivařit polívčičku nějakým svým vyjádřením, už jen kvůli respektu k holkám

8.2.2016 v 22:48 | Karma: 39,41 | Přečteno: 6138x | Diskuse| Společnost

Béatrice Radosa

Základní opatření proti islamizaci

Z mých zkušeností a znalostí ohledně islámu, pochopení jak funguje a jaké má slabiny, jsem vytvořila plán, jak být odolný vůči plíživé islamizaci. (Neříkám, že páni politici by se nemohli inspirovat).

22.1.2016 v 21:24 | Karma: 41,60 | Přečteno: 4388x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Narozeninový blog. Islám devastuje psychiku lidí.

Tak jsem se rozhodla, že si udělám ke svým narozeninám dárek. Dost často se snažím krotit v tom co píšu (i když ne vždy se to daří).

13.1.2016 v 14:13 | Karma: 38,45 | Přečteno: 2221x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Mezikulturní nepochopení. Otrokyně zahalené nechodí.

Já budu muset začít dávat sluníčkům hodiny multikulturalismu. Nejspíše kvůli intenzivnímu zachraňování světa od různých zlých fobů, nemají vůbec čas si prostudovat věci ohledně svých milovaných chráněnců.

12.1.2016 v 16:24 | Karma: 44,54 | Přečteno: 6144x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Ponižování žen cizího kmene není nic nového. A nic cizího islámu.

Útoky na ženy ze strany „cizího kmene“, není nic nového v rámci celé několika tisícileté historie lidského plémě. Nejedná se o nic ojedinělého a ani nového.

11.1.2016 v 12:39 | Karma: 42,19 | Přečteno: 3182x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Islamismus je BLBOST

Všichni hodní a slušné lidé přeci používají tento termín (že jo pane Klausi a další). Sice nemá žádnou pevně danou definici, ale to přeci nevadí. Zní to hezky.

4.12.2015 v 13:50 | Karma: 41,69 | Přečteno: 5606x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Islám je černá magie. A Landa, doufejme, není "blbeček".

Tento článek jsem již měla rozepsaný, a myslela jsem, že ho jen dokončím a postnu. Když tu najednou koukám, že kouzelník Žito bojuje se skřety....

30.11.2015 v 23:15 | Karma: 38,07 | Přečteno: 3282x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Islám je nebezpečná ideologie. Západe, to už zapírat nemůžeš.

Islám je zhoubná ideologie. Muslimové jsou lidé. A lidé mají občas tendenci inklinovat k ideologiím. A to i k těm sakramentsky zlým.

25.11.2015 v 21:13 | Karma: 43,02 | Přečteno: 4139x | Diskuse| Občanské aktivity

Béatrice Radosa

Xenofobní sluníčkáři

Sluníčkáří jsou xenofobní. I když ve jménu "dobra" konají zlo, je to stále jenom zlo. Anebo jsou opravdu blbí, či to dělají schválně. Těžko říct.

6.11.2015 v 0:56 | Karma: 48,45 | Přečteno: 23554x | Diskuse| Politika

Béatrice Radosa

Mladí zelení se připojili k Tichému pochodu žen

Sice mnohá média to spíše označila jako protiakci, a možná že i někteří od nás to tak pochopili, nevím jak to mysleli mladí zelení, ale teda mě osobně ohromili svými krásně vymalovanými transparenty.

21.8.2015 v 18:25 | Karma: 30,64 | Přečteno: 1611x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Moji Cigáni mi rozumějí

Už dlouho jsem se chystala o cigánech napsat. Ano o cigánech, sami mezi sebou si tak říkají, a slovo Cigánka mi je zvukomalebnější než Romka.

27.7.2015 v 22:39 | Karma: 23,05 | Přečteno: 2906x | Diskuse| Společnost

Béatrice Radosa

Rozhovor se znalým islamofobem ohledně nikábic

Abych se s tim moc nepárala a netlumočila a takhle v ranních hodinách nesepisovala něco, tak tu konverzaci převážně zkopíruju.

20.6.2015 v 1:56 | Karma: 24,27 | Přečteno: 2968x | Diskuse| Ostatní

Béatrice Radosa

Depersonalizace burkou a nikábem

Když se narodí miminko, kromě důležitého fyzického kontaktu, tepla a vůně, základní bonding s maminkou a všemi ostatními lidmi v rodině je skrze obličej.

19.6.2015 v 22:20 | Karma: 39,82 | Přečteno: 3514x | Diskuse| Ona

Béatrice Radosa

Islám proti mužům

I když se to na první pohled nemusí zdát, islám neskutečně degraduje muže. V islámu je stanoveno, že žena je muži podřízená a muž je za ní zodpovědný.

18.6.2015 v 11:59 | Karma: 38,18 | Přečteno: 3821x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3970x
Bohémská umělkyně, operní pěvkyně, tantrička (levé ruky), masérka a feministka.

Bohemian artist, opera singer, (left hand) tantric teacher, massage therapist and feminist.