Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co když má doma Arabku a ne Araba?

Všude čteme příběhy o tom, jak Evropanka se zakoukala do cizince z arabského světa. O těch příbězích, které dopadly dobře moc nevíme, za to příběhy typu  „Bez dcerky neodejdu“ se stávají jedinou možnou šablonou, kam zařadit všechny tyto kulturně smíšené páry.

Co takhle ale, když je to naopak, a Evropan se zakouká do hnědooké krasavice? Tam kulturní rozdíly řešit nemusí? Jsou jen vždycky za neshodami, ti „zlí“ a „terorističtí“ Arabové? Znám více takovýchto páru,  a zrovna před nedávnem se na nás obrátil jeden náš kamarád, tedy hlavně na mého manžela, aby pochopil, co jeho květince doma vlastně chybí… Vždyť se přeci snaží pro ni udělat, co jí na očích vidí… A přeci hlavně jí poskytl luxus západní společnosti… A nechápe, že ona ho nebere celá šťastná všema deseti.

Meriam pochází z Libanonu, celé dětství prožila ve velké rodině. Je z šesti dětí, k tomu má asi 10 tet a o to víc bratranců, sestřenic, a taky sestřenic z desátého kolena atd… Vždy byla zvyklá mít kolem sebe houf lidí, se kterými sdílela svůj život.

„ Opravdu se teď cítím tak, jak popisují muslimky tady v médiích. Osamocené a odizolované bytosti. Kdybychom neměli malou, tak asi za chvíli půjdu do blázince.“ „ Proč se cítíš osamocená? Vždyť včera jsme byli společně v cukrárně, za měsíc jedeme na dovolenou.“  „ Ano, jenže zase sami.  Kde je rozdíl, jestli jsme sami v restauraci, nebo doma. To radši už budu v klidu doma, než abych se lopotila někam mezi miliony cizích lidí..“  „Ale vždyť já tě nedržím doma, můžeš kam chceš.“ „ A proč bych pořád někam sama měla chodit. Já chci být doma. S rodinou.“

 Můj manžel za mnou přišel s geniálním nápadem. Že pozveme k nám domů Meriam s malou, a já s ní strávím dopoledne. Samozřejmě jsem byla ráda, že ji uvidím, a děti si spolu pohrají. Jenže najednou nemluvil o jednom dopoledni, ale že další den zase já půjdu k nim, a že takhle vlastně se na střídačku můžeme navštěvovat každý den. To už se mi líbilo méně a vysvětlila jsem mu, že ale zase já jsem Evropanka, a že vcelku mám ráda svůj klídek a vychutnávám si i samotu. Že je něco jiného se sejít s kamarádkou, když mám zrovna chuť a náladu si pokecat a jít mezi lidi, ale že to jaksi nemusím každý den a nepotřebuji mít neustále někoho doma nakvartýrovaného.

„ Když ona tady nemá rodinu, je tu sama. Já myslel, abychom jí alespoň trochu to prázdno vyplnili.“  „Ano já to chápu, ale já sama s vlastní rodinou se scházím jednou za sto let, a Miriam teď budu vyplňovat její rodinu každý den? Něco jiného je třeba jednou za týden, ale každý den, to po mě nemůžeš chtít. Mám i jiné starosti a povinnosti.“  „Měla bys ale za to být ráda, aspoň taky nebudeš sama.“ „ Já se ale sama necítím. Když chci, tak mezi lidi jdu. Mám ale ráda i své soukromí. A co jeho rodina? Ta se zaangažovat nemůže?“  „Prý taky po svých rodičích nemůže chtít, aby je navštěvovali víckrát, jak jednou do týdne.“  „ Tak ať si vymyslí na každý den nějakou akci. Třeba ať začne chodit někam s malou, jsou i cvičení pro maminky, kam může dítě vzít s sebou. Třeba si tam najde kamarádky. Taky může začít chodit se mnou jógu.“ „ Tak se s ní pak domluv. Ono ale stejně to spolu budou muset vyřešit nějakým kompromisem hlavně oni dva.“

Autor: Béatrice Radosa | čtvrtek 5.5.2011 13:22 | karma článku: 17,67 | přečteno: 2627x
  • Další články autora

Béatrice Radosa

Když se na kadiboudu vrhnou těžkooděnci...

No, neříkejte mi, že po dobře provedené potřebě se vám vždycky neudělá líp. Znám dokonce paní, která na záchodě prozřela a uvěřila v Ježíše.

12.9.2016 v 11:54 | Karma: 29,97 | Přečteno: 1214x | Diskuse| Občanské aktivity

Béatrice Radosa

Nesmíme se nechat zastrašit islámem.

V jedné věci mají naši sluníčkoví lidé pravdu. Bohužel o tom ale nevědí. Jedná se o jejich strach z toho, aby náhodou Evropané neměli strach z tolika psychicky narušených muslimů v Evropě. Prý by z toho vzešla bezdůvodná nenávist.

8.9.2016 v 22:40 | Karma: 32,65 | Přečteno: 2098x | Diskuse| Občanské aktivity

Béatrice Radosa

Ješitové. Aneb i Turecko může názorově spojit.

Já osobně rok 2016 vnímám v mnoha ohledech jako zlomový. Je důležité, abychom si ujasnili jakým směrem budeme dál pokračovat. Stalo se toho tento rok neskutečně moc, a to jsme teprve v půlce.

18.7.2016 v 0:43 | Karma: 18,77 | Přečteno: 500x | Diskuse| Politika

Béatrice Radosa

Jsem slunko, a vynikám svojí logikou.

Je pro nás naprosto normální, že na letištích procházíme kontrolami, musíme splňovat mnoho bezpečnostních opatření, a předkládáme svoje doklady, i když se pohybujeme v rámci EU.

29.6.2016 v 12:38 | Karma: 28,58 | Přečteno: 1201x | Diskuse| Společnost

Béatrice Radosa

Už nemáme Blok proti islámu.

Já osobně, z uplynulých událostí ohledně Bloku proti islámu, mám značnou radost. Nechci rozebírat nějaké nesmyslné rozepři.

30.5.2016 v 15:07 | Karma: 37,02 | Přečteno: 2966x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3970x
Bohémská umělkyně, operní pěvkyně, tantrička (levé ruky), masérka a feministka.

Bohemian artist, opera singer, (left hand) tantric teacher, massage therapist and feminist.